Çarşamba

Gezdim Ben - 'Budapeşte' Halloween Özel

1.Buda Kalesi
 Budavári Palota
1265' te yapımı tamamlanan tarihi kaleye daha sonra eklenen yapılar da 1749-1769 yıllarında tamamlanmış. Barok tarzda yapılmış bu kale aynı zamanda UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ndedir.



2.Balıkçı Tabyası
   Halászbástya 
Balıkçıların Kalesi olarak da  bilinen tabya 1905'te yapılmış. Buradan Budapeşte'yi panaromik olarak izleyebilirsiniz.


3.Matthias Kilisesi
  Mátyás-templom
1015 yılında yapılan tarihi kilise Balıkçı Tabyası bölgesinde bulunmaktadır.

4.Parlamento Binası
   Országház
Dünyanın en büyük üçüncü parlamento binasıdır, 1902 yılında tamamlanmıştır. Budapeşte'nin Peşte tarafında bulunan bina Tuna Nehri'nin kenarında yer almaktadır.


Tuna nehri 
5.Özgürlük Köprüsü(Yeşil Köprü)
         Szabadság 
Buda ve Peşte'yi birbirine bağlayan köprü 1984 yılında yapılmış.
6.Kahramanlar Meydanı
           Hösök Tere
Macaristan'ın önemli liderlerinin ve savaş kahramanlarının heykelleri bulunan meydan 1896 yılında tamamlanmış.
7.Şehir Parkı
    Városliget
Kahramanlar Meydanı'nın arka tarafında bulunan park Macaristan'ın 1000.yıl kutlamaları için 19. yüzyılda yapılmıştır. İçinde kale, şapel, müzeler, gölet bulunmaktadır.
Vajdahunyad Kalesi  (Vajdahunyad vára)
Jaki Şapeli (Jaki Kopolna)
8.Gozsdu Avlusu
    Gozsdu Udvar
Birçok restoran ve kafenin bulunduğu bu avlu Halloween zamanı çok daha eğlenceli.


Başını döndürüyordu, gerçek gibi...😲
9. Budapeşte Dönme Dolabı
           Budapest Eye

Budapeşte; Balıkçı Tabyası'yla, devasa yapılarıyla, göz alıcı şehir ışıklarıyla, ve Halloween ruhuyla asla unutulmayacak.

Gezdim Ben - 'Budapeşte' Halloween Özel

Gittim Ben😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder