Perşembe

Gezdim Ben - 'Lizbon'

1- Rua Agusta Takı ve Ticaret Meydanı
     Rua Agusta Arch and Praça do Comércio 
Rua Agusta Takı ve Ticaret Meydanı, Baixa bölgesinde bulunmakta. Baixa metro durağından aşağıya doğru uzanan bir cadde göreceksiniz. Bu caddedeki mağaza ve kafeleri de gezin derim. Zaten caddenin sonunda meydana ulaşmış olacaksınız.

2- Santa Justa Asansörü
     Elevador de Santa Justa
Baixa bölgesinde bulunan ve 1900'lü yıllardan beri ayakta duran Santa Justa Asansörü'nün yukarı noktasından şehir manzarasını izleyebilirsiniz.

3- Lizbon Katedrali
     Sé de Lisboa
Yine Baixa bölgesinde bulunan ve 1147 yılında inşa edilen katedralde bir de benim için bir mum yakın. 
4- Miradouro
Miradouro, Portekizce'de "bakış açısı" demek. Şehrin belli bölgelerinde bulunan bu tepelere "miradouro" deniyor. Lizbon, İstanbul gibi 7 tepeli bir şehir. Bildiğim kadarıyla da 7 adet miradouro bulunuyor. Şehri izlemek ve biraz dinlenmek istiyorsanız bulunduğunuz bölgeye yakın mutlaka bir miradouro vardır.
Miradouro de Santa Luzia

Ayrıca şehir manzarasına karşı yemek yiyebileceğiniz kafeler de bulunmakta.

Miradouro de Santa Luzia

Miradouro da Graça

Miradouro de São Pedro de Alcântara
5- Jerónimos Manastırı
     Mosteiro dos Jerónimos

Belém bölgesinde bulunan manastır, 1601 yılında hizmete açılmış. 1983 yılında ise UNESCO Dünya Miras Listesi'ne alınmıştır.


6-  Belém Kulesi
      Torre de Belém
1519'da Portekizli kaşif Vasco de Gama adına yapılmıştır.
7- Keşifler Anıtı
     Padrão dos Descobrimentos 
Belém bölgesinde bulunan anıt, Coğrafi Keşifler anısına yapılmıştır.


8- Cascais Bölgesi
Cascais, Lizbon'un batı kesimine kalan bir sahil bölgesi. Lizbon'dan trenle yarım saat uzaklıkta.


9- Gulbenkian Bahçesi
     Jardim Gulbenkian
Gulbenkian bahçesi, Osmanlı İmparatorluğu'nda doğan ve Lizbon'da hayatını kaybeden iş adamı, koleksiyoner Calouste Sarkis Gulbenkian'ın adını taşıyan vakıfa ait. 1960'ların sonunda açılan bahçe 2002 yılında restore edilmiş. Bahçenin içerisinde yer alan binada kafe, kütüphane ve müze var. Aynı zamanda bu bahçe bir de amfitiyatroya sahip.

Şehrin ortasında kocaman bir bahçe görmek beni çok mutlu etti. O kadar güzel düzenlenmiş ki bahçenin içinde her şey var. Ördekler dahil. :)



Lizbon ciddi anlamda yaşanabilecek bir şehir. İstanbul'a çok benziyor. Ama İstanbul gibi kalabalık ve karışık değil. Neredeyse yürüyerek gezdim diyebilirim. 
Lizbon, defalarca da gelinse özlenecek.

Gezdim Ben - 'Lizbon'


Gittim Ben...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder