Perşembe

Yedim Ben - 'Prag'

1- Trdelnik
Kuzey Güney dizisini izleyenler hemen hatırlayacak. Evet, o gördüğümüz tatlı, meşhur Çek tatlısı Trdelnik'ti. Spiral çubuklara dolayıp hamura şekil veriliyor, pişirildikten sonra dışı tarçın ve şeker karışımına batırılıyor. İçine nutella sürülüp servis ediliyor. Ortaya da böyle muazzam bir şey çıkıyor.

İçine dondurma koyulan çeşitleri de var. Sade isterseniz o şekilde de servis ediliyor. Fiyatlar ve seçenekler şöyle:

Prag Kalesi'nden Eski Şehir'e giderkenki yolda, pencere şeklinde bir dükkan
Adres: Karlova 190/1, 110 00 Staré Město
2- Çek biraları
Çek birası tatmak isteyenler için önerim Pilsner Urquell ve Svijany markaları olacak. Çek arkadaşımın da tavsiye ettiği bu iki bira gerçekten en iyileri.
3- Pražská čokoláda
    Prague Chocolate
Belçika çikolatası olur da Prag çikolatası olur muymuş demeyin. Prag çikolatası adıyla 2005'te kurulan şirket, çikolataları Çek tatlarıyla birleştiriyor. Hediyelik farklı bir şey götürmek isteyenler için ideal.
Adres: Thunovská 196/19, 118 00 Malá Strana
http://www.prazskacokolada.cz/prague-chocolate
4- Gingerbread Museum
Zencefilli kurabiyeyi çok sevdiğim için bu müzeyi görünce çok sevindim. İçinde türlü çeşitte ve renkte kurabiyeler var. Hediye için farklı bir öneri daha.
Adres: Nerudova 9, 118 00 Praha 1-Malá Strana
5- John Lennon Pub
  John Lennon duvarının yakınlarında, John Lennon anılarının yaşatıldığı bir pub/restoran. Dinlenmek ve bir şeyler içmek için güzel bir yer.
Adres: Hroznová 495/6, 118 00 Malá Strana
https://www.johnlennonpub.cz/en/
6- Kafka Snob Food
Kafe, güzel bir atmosfere ve menüye sahip. Özellikle pastalarını çok sevdim. Bu arada logoları çok değişik geldi.😍
Adres: Široká 64/12, 110 00 Staré Město

Çek mutfağı maalesef sınırlı fakat değişik tatlar da bulmak mümkün. Trdelnik gibi.😃 Tadı yıllar geçse de ağzımda kalacak eminim...

Yedim Ben - 'Prag'

Gittim Ben...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder