Cumartesi

Gezdim Ben - 'Prag'

1- Prag Kalesi 
    Pražský Hrad
    9.yüzyılda inşa edilen, dünyanın en geniş ve büyük kalesi Prag Kalesi...İçinde bir de katedral bulunduran kale, turistik noktaların başında geliyor. Giriş ücretsiz.😊
Şehrin yüksek bir noktasında bulunduğundan sağ tarafına doğru giderseniz Prag'ı kuş bakışı görebilirsiniz.


Dışından bir kare

Avlu
Avlu
Avlu
2- Aziz Vitus Katedrali 
    Katedrála Svätého Víta
Kalenin avlusunda ilerlerken karşınıza çıkacak bu dehşet güzellikteki katedrale mutlaka uğrayın.

 Önündeki uzun turist kuyruğuna göğüs gerip içini de görmenizi öneririm.😄


3- Altın Yol 
    Zlatá Ulička
Altın yol, yine Prag kalesinin içinde, Aziz Vitus Katedralin yanında yer alan tarihi bir sokak. Zamanında Çek yazar Kafka da bu sokakta 22 numaralı evde oturmuş.


4- Lennon Duvarı 
    Lennonova Zeď
John Lennon duvarı olarak da bilinen duvar, 1980 yılında vurularak öldürülen Beatles müzik grubunun üyesi John Lennon'a ithaf edilmiş. Dünyanın birçok yerinden gelen graffiti sanatçıları bu duvara John Lennon anısına graffitiler yapmışlar. 

John Lennon, iyi bir şarkıcı ve söz yazarı olmasının yanında, özgürlüğün ve barışın simgesi haline gelmiş bir barış aktivistiydi. Anlatmaya çalıştığı şeylerin aslında ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatıyor bize bu güzel duvar...

5- Karl Köprüsü
    Karlův Most
Karl Köprüsü, 4. Karl'ın emriyle 15. yüzyılda inşa edilen tarihi bir köprü. Vltava Nehri'nin manzarası ve köprünün üstündeki heykeller gerçekten inanılmaz.




6- Eski Şehir Meydanı
    Staré Město
Birçok Avrupa şehrinde olduğu gibi, Prag da eski şehir meydanına sahip. Meydanda birçok restoran ve kafe var. Birçok tarihi yapı da bu meydanda bulunmakta.

7- Astronomik Saat
    Pražský Orloj
Astronomik Saat, dünyanın en eski ve çalışan saatlerinden biri olmasıyla ünlü ve eski şehir meydanında yer alıyor. Sürekli bakımdan geçen saat ben gittiğimde de bakımdaydı.☹️


8- Tyn Kilisesi
    Týnský chrám
Yine eski şehir meydanında bulunan, 15.yüzyılda yapılmış gotik kilise, meydanı daha da güzelleştiriyor.
Resim çekmeye çalışırken bir anda protestocular ortaya çıktı. Nedir dertleri öğrenmeye çalıştım. Meğer Cumhuriyet istemiyorlarmış...

Gece hali
9- Seks Makineleri Müzesi
    Sex Machines Museum
Dünyanın birçok yerinde görmeye alıştığımız seks konseptli müzelerden bir tanesi. Giriş ücreti 9 euro(250 CZK). Ben şöyle bakıp çıkayım para da vermiyim diyorsanız, girişte ücretsiz sergilenen kısma göz atabilirsiniz.


10- Dans Eden Ev
      Tančící Dům
Hollandalı bir sigorta şirketi tarafından yaptırılan ve otel olarak hizmet veren bina, şüphesiz ki ilginç mimarisiyle çok turist çekiyor.
Soldaki erkeği sağdakiyse kadını temsil ediyormuş. Ben tam tersini düşünmüştüm.😂

11- Eski Yahudi Mahallesi
     Josefov

Prag'taki eski yahudi mahallesi, sinagogları ve yahudi mezarlıklarıyla çok ünlü bir bölge. Bunun yanı sıra lüks mağazalar, restoranlar ve kafelerin de bulunduğu bölgeye uğramanızı tavsiye ederim.

Belki bir fayton gezisine çıkarsınız.😄

Prag, gotik mimarisiyle, köprüleriyle, muhteşem nehir manzarasıyla ve Lennon Duvarı'yla beni tekrar çağırıyor...

Gezdim Ben - 'Prag'


Gittim Ben...😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder